Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
A nők bosszúja, 1. felvonás. történetnek a folytatása.
(Fantázia történet)
A történet a fantázia szüleménye, BDSM és Horror keveréke, de alapvetően a horrorba tartozik....
Lecsúsztam a fal mentén, és széttárt lábakkal csupasz fenekemmel a padlóra ültem. A fejem...
Sziasztok! Ez egy skicc, az első írásom. Szeretnék rá őszinte kritikát kapni! A történetet...
Friss hozzászólások
Materdoloroza: Pedig én is vártam a folytatás...
2024-03-27 22:41
Dr. Stephen P. St.John: Sajnálom, hoyg nem tette egyér...
2024-03-27 20:43
lalityi9346: Várom nagyon a folytatást!
2024-03-26 17:27
kaliban: Hát ez q..va gyenge, a helyesí...
2024-03-24 15:19
golyó56: Tetszett. Folytatás?
2024-03-22 11:42
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Lipóti madárvárámál

A madárdal hónapjában (májusban) különösen nehéz dolga akad az élményeket papírra vető természetbúvároknak. A feldolgozhatatlan mennyiségű boldogságadag, melyel ilyenkor tollas barátaink elborítanak, a választás önkényes helyzetébe kényszerítenek. A döntés felelősségteljes cselekedetét mégsem vállalom magamra. Egy-egy fél nap leírása is hosszú tömött oldalakat vonna maga után, amire most nem vállalkozom. Csupán a szigetközi helyszínek közül választottam kedvem szerint és az itt teletöltött mézes bödönből csöpögtetek cseppeket e papírra.Remélem, hogy az alábbi sorokkal kellemes perceket okozhatok Önnek Kedves Olvasó miközben betekintést nyerhet a mocsárvilág különös rejtekeibe.

Van egy falu, melynek hallatán szinte mindenkinek a két leghíresebb létesítmény jut eszébe. Lipót község bizony a termáljáról és vendéglátó helyeiről sokak fejében ébreszt kellemes gondolatokat, de a vendégszerető és aranyos emberek lakta település határába az ornitológusok is szíve is hevesebben dobog.

Aki csak a termálban eltöltött nap estéjére szeretné feltenni a költségkímélő koronát, annak is méltán javasolhatok egy három perces sétát a népszerű fürdőhely bejáratával szembe a campingbe.

A bevezető út végére csalogat, hívogat a környék egyik leghangulatosabb madárvártája. A faépítménybe felfáradva szemünk elé tárul a Macskasziget. Szemeinket üdítő érzés az előttünk hullámzó nádtengerren legeltetni. Mocsaras, lápos területen viszont tollas barátaink is paradicsomi körülményeket találnak.

Sokáig nem kell keresgélnünk, mire Magyarország legnagyobb vöcsökfajára találunk. A kb. 50 cm-es szárnyas kihúzott feszes testtartásban, fején jellegzetes dísszel járőrözött a nádasok szélén. Szemeivel folyamatosan a vizet pásztázta, mely bizony aggasztó hír volt az arra cirkáló apró uszonyosoknak. Közepesen nagy szigony alakú csőre egyébként is rettegésben tartja a pikkelyesek népes táborát, de mikor mögötte három szürke-fehér csíkos fióka is várja a szülőt finomságokkal, még szomorúbb idők járnak rájuk. A búbos vöcskünk ugyanis a másodperc tört része alatt a víz alá vágja magát és nem ritkán kis hallal a csőrében érkezik a felszínre. Ekkor tripla sebességgel úszik oda kicsinyeihez és egy óvatos mozdulattal nyújtja át részükre az eleséget. Aki látta már miként etetik a felnőtt madarak fiókáikat, bizony kevésbé megható jelenetet tudnak elképzelni. Pedig van. A fejpántos madarunk ugyanis kicsinyeit hátára szokta venni és így úszik velük együtt. Képzelje el Kedves Olvasó, miként az anyamadár hátán két-három poronttyal úszik.

Persze nemcsak a vízi élethez talán legjobban alkalmazkodó tollas barátaink köthetik le figyelmünket. A tőkés récénél (vadkacsánál) 10 cm-rel kisebb fekete vízimadár is könnyen az érdeklődők középpontjába kerülhet. A fehér csőre és homlokpajzsa összetéveszthetetlenné teszi magát. A szárcsa gyakori lakója a környéknek. Bájos tekintetével hamar rabul ejti a szemlélőt, melynek tovább figyelésével fokozza szeretetreméltóságát. A vízről való felszállása is a szépségre áhítozó figyelő számára érdekes jelenet. Ő ugyanis az indulását egy kiadós futással kezdi meg. Szárnyaival csapdosva adja meg a lendületet, miközben lábait gyorsan szedegetve fut, rohan a vízen. A maga mögött hagyott gyöngyöző víz látványa éppúgy hozzátartozik a nádasok életéhez, mint a frissen reszelt hűs gesztenyepüréhez a hideg tejszínhab. De szárcsa barátunk nemcsak a felszállása miatt lehet kedvelt madarunk. Társaival való területvédő tevékenysége sem nevezhető hétköznapinak. Május végi vasárnapon újra szemtanúja lehettem miként győzedelmeskedett egyik a másik felett. A heves csata után a diadalittas bajnok hátat fordított a vesztesnek és ha hiszi, ha nem, a farát mutogatta neki. Talán a hihetetlennek tűnő jelenet könnyen mosolyra fakaszthatja a szemlélőt. Igazán mókás, miként peckesen fitogtatja hátsó részét, jókat szoktam rajta derülni.

Vannak, akik viszont a predátorok erőfitogtatására kíváncsiak. Nekik is bőséges látnivalóval kedveskedik a táj. Az egyetlen nádasban költő ragadozó fajunk gyakran imbolyog alacsonyan a terület fölött. Kedves Olvasó hamar ráakadhat a fekete szárnyvégekkel díszelgő hím és a szinte teljesen barna, csak a fejénél világosabb tojó barna rétihéjára. Ők rendszeresen portyáznak a Macskaszigeten és tartják rettegésben tavasztól-őszig az apró emlősöket, madárfiókákat, siklókat, békákat.

A távcső nélkül érkező nagyközönség részére a fenti szárnyasok is élményt jelenthetnek, viszont az igazi látványosságot főként a gémek produkálják. Szürke gémek, vörösgémek, nagykócsagok is szívesen mutatkoznak meg a magasles előtt. Aki szentel rá egy kis időt, hamar átélheti a következő jelenetet. A gémek elindulásának, leszállásának pillanatai igazán figyelemreméltó mozdulat. Mikor pl. a természetvédelem címermadara (aki az 5 Ft-os érme fonákján, nagykócsag szerepel) útnak indul és magasba emeli testét, lógó lábait lassan vízszintes helyzetbe húzza. Hosszú nyakát is összehúzza és méltóságteljesen úszik tőlünk egyre távolabb az ég mélykék tengerébe.

A fenti példák viszont még csupán csak töredékei a lipóti ezerarcú madárvilágnak. Április elején egy állományfelmérésen nem kevesebb, mint 43 különböző szárnyas fajt azonosítottam be a környéken. Többek között találkozhatunk itt a fekete gólyával, kabasólyommal és még sorolhatnám.

Aki csak egy hangulatos estét szeretne eltölteni, már annak is szívesen ajánlom ezt a madárvártát. A naplemente puszta látványa is odaragaszthatja a látogatót a les padlójához és amíg a jótékony csillag sugarai gyengéden simogatják Földünket, a ragasztó nem enged szorításából.


Madárbaráti üdvözlettel:

Nagy Kornél
Hasonló történetek
5354
Ez a lány az egész életét maga irányította, olyan magabiztosnak tűnt, hogy azt bármelyik férfi elirigyelhette volna. Most mégis éreztem benne valami bizonytalanságot. Egy pillanatra megálltam és éreztem, hogy remeg alattam. Megsejtettem, hogy ez nem csak a szeretkezésünknek szól. Tartott valamitől. Elemeltem a fejem és az arcára néztem. Már csak egy fiatal lány volt, pont olyan, mint bármelyik...
4135
- Beszélhetnénk négyszemközt? - kérdezte az orvos.
- Hát persze, természetesen. Egy csendesebb helyre vezetett. Várakozva néztem rá, ugyan mondjon már valamit, de ő nem mondott, hanem kérdezett...

- Mit jelent neked ez a fiú? - meglepődtem, hogy máris letegez. Valami oka lehetett ennek a bizalmaskodásnak, és most nem a korkülönbségre gondoltam, bár az volt bőven. Azért válaszoltam:
- Nekem... nekem mindent. Tudom, ez így elég sablonos, de én tényleg nagyon szeretem......
Hozzászólások
További hozzászólások »
libido ·
Kornél írásaid üde színfoltok ezen az oldalon. A címet mondjuk nem értem :smile:
Nagy Kornél ·
Köszönöm, örülök, hogy így érzed. Van még pár megírt történet, remélem, azok is tettszeni fognak. Sőt, hétvége lévén, szombaton egésznapos menetgyakorlatot tartunk terepen, abból is fog születni egy újabb írás. Kedden a Hanságban jártunk, de az ott átélt eseményeket csupán a rémálom című megemlékezésben lesz papírra vetve.
Ennek a lipóti cikknek a címében egy kis technikai malőr keletkezett. Eredetileg madárvártát szerettünk volna írni, de sajnos más lett belőle. Bocs, máskor jobban figyelünk.

Üdv.

Kornél

BURGONYA ·
MÉG MINDIG TE VAGY ITT A KEDVNCEM KORNÉL BÁ!!!!
IMÁDOM A MADARAID RMÉLEM SENKI NEM FOGJA ŐKET LEPUFFFFF :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: ANTANI!!!

NE HAGYD!
Nagy Kornél ·
Igazán megtisztelő sorokat írtál. Igyekszem a későbbiekben is rászolgálni. Neked talán majd a Szigetközi óriások földjén című történet fog tettszeni, hiszen az négy réti sasról szól.
A lövöldözéssel kapcsolatos kijelentések sajnos nem alaptalanok, hisz van elég sok ellenség, kik tollas barátaink számát csökkentik. Erre jó egy fényképezőgép, meg egy telefon, mert adott esetben, így ha kell, hatósági erővel is el tudjuk csípni a gonosztevőket. Védeni kell szegény madarainkat, az biztos.

Kornél

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: